Zarábajte na obsahu so službou Google Consumer Surveys
Internetový gigant Google sa snaží preraziť na poli internetového marketingu s novou službou Google Consumer Surveys. Za svoj cieľ si kladie vyriešiť problém ako preklenúť priepasť medzi plateným a voľným obsahom stránok, a to zo strany používateľov i tvorcov samotného webového obsahu. Pomôcť by mu v tom mal sprostredkovaný internetový prieskum verejnej mienky.
Zverejňovať informácie na internete zadarmo je jednoduché. Prinútiť ľudí, aby za zaujímavý digitálny obsah platili čo i len malé poplatky je však veľký problém. Napríklad spoločnosť The New York Times po zavedení plateného obsahu na časť článkov v roku 2011 zaznamenala až 20 percentný pokles online návštevníkov. V poslednom kvartáli minulého roka mala približne 406 tisíc online predplatiteľov, čo je pri ich množstve online návštevníkov nízke číslo. Existuje lepšia stratégia zárobku z webového obsahu, bez úbytku existujúcich návštevníkov?
Google prišiel s riešením v podobe podmieneného obsahu. Používateľovi je daný obsah sprístupnený po zodpovedaní otázky, resp. niekoľkých otázok. Časť článku je napríklad zobrazený verejne, pre prístup k zvyšku musí používateľ poskytnúť malú spätnú väzbu v podobe odpovede na otázku, za ktorú dostane tvorca obsahu zaplatené. Jednoduchá idea otvárajúca pre používateľov bezplatnú cestu k obsahu, pre tvorcov zisky a samozrejme cenné informácie pre spoločnosť Google, ktorá zastupuje informácií chtivých zákazníkov.
Službu už používa už viac ako 20 spoločností, medzi inými Pandora, AdWeek či New York Daily News a vyzerá byť nádejnou platformou pre výskumníkov, marketingových špecialistov a všeobecne ľudí, ktorí hľadajú finančne nenáročné cesty ako zistiť názor širokej verejnosti. Google na stránkach služby uvádza, že zadávateľ dostane za svoje peniaze prehľadné štatistiky obsahujúce geografické rozloženie respondentov, pohlavie, vek a iné.
Služba je zatiaľ primárne v anglickom jazyku a je dostupná na stránke http://www.google.com/insights/consumersurveys